מעצב גרפי מקבל תחילה מידע מהלקוחות על המוצר ע"י מילוי טופס הבריף.
בריף טוב מגדיר משימה, יוצר השראה ומהווה כלי לבקרת איכות הפיתרון הקריאטיבי ומשתמש ביצירתיות בשילוב עם אסטרטגיה שיווקית כדי למצוא תדמית מתאימה אשר תשמש את הלקוח ותסמל את המסר אותו הם מנסים להעביר או את הדבר אותו הם מוכרים, או שתעביר רעיון כללי במה החברה עוסקת. על סמך נתוני הבריף בונה המעצב הגרפי את "ההבטחה הפרסומית"- את המיתוג.
הוא מחליט מה יהיו צבעי המותג, מה יהיה סגנון העיצוב, איך יראו האריזות וכל שאר הפריטים אותם עליו לעצב בצורה שתעביר את המסר העיקרי של החברה ותקדם את תדמיתה החדשה.
בעיצוב אתרי אינטרנט, על המעצב ליצור את המראה, הסגנון והתחושה (look and feel) של כל האתר באמצעים אינטאקטיבים ואת כלי הניווט באתר. בעבודה על קמפיין פרסומי יעבוד המעצב/ארט-דיירקטור קודם על הרעיון הפרסומי הקריאטיבי ולאחר מכן, ישלב את הרעיון בכל אמצעי המדיה העומדים לרשותו.
בסופו של דבר, האחריות העיקרית של המעצב הגרפי היא להציג את המידע בצורה אסתטית ולהעביר את המסר באופן הטוב ביותר.